Regulamin sprzedaży
REGULAMIN
sprzedaży charytatywnych fotokalendarzy FotoGwiazda („REGULAMIN”)
obowiązujący od dnia: 13.11.2023 r.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży fotokalendarzy w ramach działalności gospodarczej Zuzanna Gwiazda Usługi Fotograficzne, NIP 8943186407, ul. Warciańska 47 54-128 Wrocław (określanej dalej jako: FotoGwiazda). Reguluje sposoby zamawiania, dostawy, formy i sposoby płatności, zasady realizacji voucherów, warunki i terminy prawa do odstąpienia oraz tryb postępowania reklamacyjnego i wymagania techniczne niezbędne do dokonania zakupu.
- Kontakt z FotoGwiazdą jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kontakt@fotogwiazda.pl
- Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie za pośrednictwem Strony Internetowej umożliwiającej pozyskanie, odtworzenie, utrwalenie treści Regulaminu za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się klient. Regulamin stanowi wzorzec umowy zawieranej na odległość. Treść Regulaminu w przypadku korzystania z Usług wskazanych w Regulaminie stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
- Klient przed skorzystaniem z usług lub dokonaniem zamówienia zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego postanowień poprzez kliknięcie odpowiedniego okienka (checkboxa) w formularzu zamówienia. W razie braku akceptacji postanowień Regulaminu złożenie zamówienia nie będzie możliwe.
- SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- FotoGwiazda oferuje sprzedaż fotokalendarzy (nazywanych dalej Produktami).
- Oferty sprzedaży Produktów publikowane są:
- na stronie internetowej fotogwiazda.pl
- na fanpage’u FotoGwiazdy w serwisie Facebook: https://www.facebook.com/fotoogwiazda
- na profilu firmowym FotoGwiazdy w serwisie Instagram: https://www.instagram.com/foto.gwiazda/ (@foto.gwiazda)
- Ceny podane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto.
- Złożenie zamówienia odbywa się przez formularz Google (dalej jako Formularz). W celu złożenia zamówienia należy:
- wysłać wiadomość mailową lub wiadomość prywatną poprzez serwis Instagram lub Facebook z informacją o wybranych Produktach;
- kliknąć w przesłany przez FotoGwiazdę link i wypełnić znajdujący się pod nim Formularz poprzez podanie niezbędnych danych identyfikacyjnych, kontaktowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia oraz wskazania parametrów zamówienia (sposoby dostawy, sposób zapakowania);
- kliknąć przycisk “Prześlij formularz” (w przeciwnym razie dane nie zostaną przekazane do FotoGwiazdy);
- odczytać wiadomość mailową zawierającą potwierdzenie zamówienia wraz z wyliczeniem sumy do zapłaty i sprawdzić, czy informacje o zamówieniu się zgadzają
- jeżeli informacje o zamówieniu się zgadzają – wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić zamówienie w ciągu 3 dni roboczych.
- Potwierdzenie złożenia zamówienia pojawi się w ciągu 24 godzin od jego złożenia. Jeżeli w tym czasie nie zostanie wysłane, kupujący proszony jest o sprawdzenie folderu „spam”, a jeśli także i tam go nie będzie, klient powinien skontaktować się mailowo z FotoGwiazdą celem wyjaśnienia sytuacji.
- FotoGwiazda udostępnia klientowi następujące formy płatności za zamówione Produkty:
- tradycyjny przelew bankowy na rachunek:
Zuzanna Gwiazda Usługi Fotograficzne
11 1140 2004 0000 3502 8240 0676
Tytuł przelewu: imię nazwisko kalendarz (imię i nazwisko zamawiającego takie jak w formularzu)
B. przelew BLIK na numer telefonu: 665061640
Tytuł przelewu: imię nazwisko kalendarz (imię i nazwisko zamawiającego takie jak w formularzu)
7. FotoGwiazda nie wystawia faktur VAT.
8. Datą zawarcia umowy jest moment wpływu środków na konto bankowe FotoGwiazdy.
- WYSYŁKA ZAMÓWIEŃ
- FotoGwiazda zobowiązuje się dostarczyć Produkty wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Informacje o kosztach dostawy są podawane w momencie ustalania szczegółów zamówienia i zależą od rodzaju i liczby produktów oraz wyboru dostawcy, który ma dostarczyć Produkt kupującemu
- W przypadku fotokalendarza możliwe są następujące sposoby:
- odbiór osobisty – w siedzibie FotoGwiazdy, koszt 0 zł (słownie: zero złotych)
- wysyłka paczkomatem Inpost do paczkomatu Inpost – koszt 17 zł (słownie: siedemnaście złotych)
- wysyłka paczkomatem z dostawą na bezpośredni adres – koszt 20 zł (słownie: dwadzieścia złotych)
4. Podany w punkcie 3 koszt dostawy dotyczy jednej sztuki produktu. Przy większej liczbie sztuk koszt dostawy może być ustalany indywidualnie, w zależności od zasad przewozu danego przewoźnika i finalnych wymiarów przesyłki.
5. Wysyłka jest prowadzona w imieniu kupującego. Kupujący przekazuje pełnomocnictwo sprzedawcy do zawarcia w jego imieniu umowy z firmą kurierską InPost.
6. Odbierając dostarczoną przesyłkę, klient jest obowiązany sprawdzić jest stan techniczny i fizyczny. W przypadku uszkodzenia przesyłki zaleca się sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz powiadomienie o tym FotoGwiazdy. Protokół szkody jest pomocny w przeprowadzeniu procedury reklamacji, a jego brak może utrudnić klientowi dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz ustalenia osoby odpowiedzialnej za uszkodzenia. Reklamacje w zakresie uszkodzenia powstałego w trakcie przesyłki złożone przez klienta niebędącego konsumentem nie będą rozpatrywane bez załączonego protokołu szkody.
7. Jeżeli klient poprosił o wystawienie rachunku lub faktury bez VAT, zostanie ona doręczona klientowi drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w zamówieniu lub też dołączony do wysyłanej przesyłki. Klient może zgłosić chęć otrzymania faktury lub rachunku od razu przy zamówieniu lub przez trzy miesiące następujące po miesiącu, w którym dokonał zakupu.
8. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem) lub wydania jej do rąk własnych klienta w przypadku odbioru osobistego.
9. Klient jest zobowiązany do korzystania z Produktów w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu (w szczególności zasad dotyczących praw autorskich).
- TERMINY WYSYŁKI
- Sprzedaż fotokalendarzy ma miejsce w dniach 13 listopada – 27 listopada 2023 roku. Wysyłka fotokalendarzy kupionych w tym okresie będzie dokonywana w kolejności składania zamówień najwcześniej od 12 grudnia 2023 roku.
- W przypadku złożenia zamówienia po dniu 27 listopada 2022 roku termin wysłania fotokalendarza wynosi 7-10 dni roboczych od opłacenia zamówienia.
- Odbiór osobisty Produktów możliwy jest po otrzymaniu wiadomości mailowej informującej o przygotowaniu zamówienia do odbioru, w siedzibie FotoGwiazdy, w dniach i godzinach wskazanych w tej wiadomości. Odbiór osobisty powinien nastąpić w ciągu 5 dni roboczych.
- Osobisty odbiór kalendarzy zakupionych w przedsprzedaży możliwy będzie najwcześniej 12 grudnia 2023 roku.
- Jeżeli klient zamówił produkty ze wskazanym różnym czasem wysyłki, terminem wysyłki całości zamówienia jest ten najdłuższy spośród wszystkich Produktów wchodzących w skład zamówienia, przy czym FotoGwiazda może zaproponować podział zamówienia na kilka niezależnych przesyłek celem przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do części Produktów. W takiej sytuacji koszt dokonania każdej przesyłki obciąża kupującego.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego (osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży lub umowy rezerwacji usługi w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu klientowi.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie do FotoGwiazdy oświadczenia o odstąpieniu, przed jego upływem, na adres e-mail: kontakt@fotogwiazda.pl , a następnie odesłanie zakupionego produktu na adres: 54-128 Wrocław, ul. Warciańska 47.
- W przypadku wysyłania przez klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą tradycyjną (poczta, kurier) dla zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie liczy się data nadania korespondencji.
- Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W razie odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Kupujący odsyła na własny koszt otrzymany Produkt, a FotoGwiazda po jego otrzymaniu zwraca dokonane przez kupującego płatności.
- W przypadku odstąpienia od umowy zwrot płatności dokonywany jest z wykorzystaniem tego samego kanału, którym została dokonana płatność, chyba że klient zgodził się na inną formę dokonania zwrotu płatności, co nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- REKLAMACJE
- Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji dotyczącej Produktu.
- Klient może zgłosić reklamację do FotoGwiazdy z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:
- mailowo – na adres: kontakt@fotogwiazda.pl
- pisemnie – na adres: 54-128 Wrocław, ul. Warciańska 47
3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz adres e-mail klienta bądź korespondencyjny, na który FotoGwiazda ma udzielić odpowiedzi na reklamację, nazwa firmy w przypadku klienta będącego przedsiębiorcą, numer zamówienia, określenie Produktu oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem klienta związanym ze składaną reklamacją.
4. FotoGwiazda zastrzega prawo pozostawienia bez rozpatrzenia reklamacji, które nie spełniają warunków określonych w ust. 3, w szczególności, gdy podane informacje nie pozwalają na identyfikację klienta bądź skontaktowanie się z nim w celu wyjaśnienia reklamacji.
5. FotoGwiazda rozpatruje zgłoszone reklamacje w terminie do 14 dni od dnia otrzymania wszystkich informacji niezbędnych do jej rozpatrzenia. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni, FotoGwiazda zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rozpatrzenia reklamacji do 30 dni. W takim przypadku FotoGwiazda poinformuje klienta o przedłużeniu terminu rozpatrzenia jego reklamacji przed upływem terminu 14 dniowego, podając przyczynę opóźnienia.
- ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- W przypadku sporów z udziałem klienta będącego konsumentem istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz rozstrzygania sporów, tj.:
1.1. konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może np. złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (europejska platforma internetowego rozstrzygania sporów);
1.2. konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.
- PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych klientów jest FotoGwiazda.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych klientów znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem https://fotogwiazda.pl/polityka-prywatnosci/
- W związku z korzystaniem z formularzy Google, podmiot ten staje się odrębnym administratorem danych osobowych klienta;
- W przypadku zapoznawania się z ofertą w serwisach Facebook lub Instagram oraz wysyłania wiadomości prywatnych za pośrednictwem tych serwisów, odrębnym administratorem danych osobowych klienta jest spółka Meta Platforms Ireland Limited, zarządzająca serwisami społecznościowymi Facebook i Instagram. FotoGwiazda współadministruje tymi danymi na zasadach wskazanych w Polityce Prywatności.
- PRAWA AUTORSKIE
- Produkty są utworami w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie przewidzianej w tym akcie prawnym.
- Zabronione jest kopiowanie, jak również inne formy korzystania z jakichkolwiek elementów Produktów oraz oferty FotoGwiazdy bez uzyskania zgody.
- WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do skorzystania z Usług niezbędne jest:
- posiadanie przez klienta urządzenia z dostępem do Internetu (komputer, tablet, telefon) oraz aktualną wersją przeglądarki internetowej obsługującej pliki typu cookies – np. Microsoft Edge, Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
- Do zapoznania się z ofertą prezentowaną na profilach FotoGwiazdy w serwisach społecznościowych oraz wymiany wiadomości prywatnych niezbędne jest:
- posiadanie aktywnego konta w serwisie Facebook i zalogowanie się do serwisu lub
- posiadanie aktywnego konta w serwisie Instagram i zalogowanie się do serwisu;
- Koszty zapewnienia powyższych warunków technicznych niezbędnych do korzystania z Usług ponosi klient.
- Dodatkowo dla bezpieczeństwa korzystania z Usług zalecane jest, aby urządzenie klienta posiadało dodatkowo:
- aktualny system antywirusowy,
- skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
- zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
- aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej.
- FotoGwiazda nie ponosi odpowiedzialności za brak spełnienia przez klienta przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do korzystania z poszczególnych Usług.
- FotoGwiazda w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Usług, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Usług z infrastrukturą techniczną klienta.
- FotoGwiazda dokłada najwyższej staranności, by świadczone usługi były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności usług w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu lub w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy strony internetowej albo zawieszenia profilu społecznościowego. FotoGwiazda dołoży staranności, aby planowe przerwy techniczne związane z konserwacją oprogramowania oraz sprzętu telekomunikacyjnego i serwerów w miarę możliwości były planowane w godzinach nocnych.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- FotoGwiazda zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie FotoGwiazda poinformuje klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Załącznik nr 1
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Mają Państwo prawo odstąpić umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Zuzannę Gwiazdę (Zuzanna Gwiazda Usługi Fotograficzne), o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną: kontakt@fotogwiazda.pl).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który jest podany poniżej, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zostaną zwrócone Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, jeżeli zostały takie pobrane, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości o Państwa decyzji o wykonaniu prawa do odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot płatności, jeżeli zostały takie pobrane, zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. Nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Wzór formularza odstąpienia od umowy:
Adresat: Zuzanna Gwiazda Usługi Fotograficzne
Ja [IMIĘ I NAZWISKO] w imieniu własnym/firmy [nazwa firmy] informuję o odstąpieniu od umowy [proszę opisać przedmiot umowy]. Data zawarcia umowy to [data zawarcia umowy]. [IMIĘ I NAZWISKO] [ADRES] [DATA] [PODPIS] (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)